2. Tko je davatelj javnih usluga prikupljanja miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada?
3. Što je javna usluga?
5. Koje su obaveze davatelja javne usluge?
6. Cijena javne usluge?
7. Izjava o načinu korištenja javne usluge?
8. Ugovaranje javne usluge?
9. Prijava novog korisnika javne usluge?
10. Promjena volumena spremnika?
11. Izjava nije zaprimljena odnosno podaci u Izjavi su nečitki?
12. Označavanje spremnika za miješani komunalni otpad?
13. Javna usluga prikupljanja biorazgradivog komunalnog otpada?
14. Udio korisnika u korištenju spremnika?
15. Kompostiranje na obračunskom mjestu?
16. Broj primopredaja miješanog komunalnog otpada?
17. Zašto korisnici stambenih zgrada plaćaju količinu otpada koji u njihove spremnike neovlašteno odlažu treće osobe?
18. Kada se može odjaviti korištenje javne usluge na nekretnini?
19. Zašto se na računu ponekad vidi veći broj pražnjenja spremnika za miješani komunalni otpad od broja pražnjenja prema rasporedu odvoza otpada?
20. Da li račun za javnu uslugu za poslovni prostor može stajati na fizičku osobu i obrnuto, da li račun za javnu uslugu za stambeni prostor može stajati na pravnu osobu?
21. Tko ima pravo na spremnik za odlaganje pelena i tko snosi troškove odvojenog prikupljanja, prijevoza i obrade pelena?
22. Kamo se odlaže ambalaža od čipsa, kave, lijekova i ostala slična ambalaža koja je jednim dijelom aluminijska ?
23. Molim informaciju, gdje odlagati kartice od lijekova (recimo, Aspirina) i bočice u kojima su bile tablete?
24. Obnavljamo staru kuću i imamo nekoliko vreća staklene vune i nekoliko salonit ploča. Zanima nas da li se otpad može odložiti na reciklažnom dvorištu?
25. Grijemo se na drva i zanima nas kamo s pepelom?
26. Da li je dozvoljeno odlagati biootpad u smeđi spremnik za biootpad putem plastičnih, ali biorazgradivih vrećica?
27. Gdje odlagati boce pod pritiskom kao od pjene za brijanje ili laka za kosu, da li ih odlažemo u sivu vreću za metal?
Navedena ambalaža uobičajeno na sebi ima jednu ili više oznaka koje označavaju neku od opasnosti (simboli na slici), te se stoga ne smije odložiti u sivi spremnik (vreću) za metalnu ambalažu. Sukladno Pravilniku o katalogu otpada (NN 90/15), ambalaža od opasnih tvari, ambalaža koja je pod pritiskom i sl. spada u kategoriju opasnog otpada, pa naglašavamo kako je siva vreća namijenjena isključivo za metalnu ambalažu koja prema navedenom Pravilniku spada u kategoriju neopasnog otpada.
Navedenu vrstu opasnog otpada možete odložiti u reciklažno dvorište.
Zašto sortiramo otpad Čistoći kad oni prodaju sirovine i na tome zarađuju? Što mi imamo od toga i kako ćemo biti stimulirani za sortiranje?
TD ČISTOĆA d.o.o. kao davatelj javnih usluga prikupljanja miješanog komunalnog otpada (MKO) i biorazgradivog komunalnog otpada (BKO) u obvezi je provoditi važeće zakonske odredbe, a kojima je propisano slijedeće:
Količine prikupljenog MKO moraju se do 2023. godine umanjiti za 50% što znači da ako se sada na području Grada Varaždina proizvede 9.000 tona na godinu u 2023. godini ta će količina morati iznostiti najviše 5.000 t/g. Obzirom da je riječ o prikupljenim količinama to znači da svaki korisnik na kućnom pragu mora umanjiti količinu MKO otpada kojeg predaje davatelju javnih usluga. Obveza sortiranja otpada nije obveza davatelja javnih usluga već JLS-a tj. građana pa je stoga krivo mišljenje da se otpad sortira Čistoći. TD ČISTOĆA d.o.o. kao davatelj javnih usluga dužan je, u suradnji sa jedinicom lokalne samouprave, omogućiti svakom korisniku da na kućnom pragu razvrstava otpad na način definiran zakonskim propisma i na način propisan Odlukom o načinu pružanja javnih usluga koju donosi predstavničko tijelo JLS-a. Dakle, TD ČISTOĆA je tu da pomogne građanima i jedinici lokalne samouprave, a ne sebi. Naposljetku, treba li nas zaista stimulirati da bi sačuvali ovu planetu od nas samih.
Smanjivanje količina MKO provodi se primarnom selekcijom što znači da se na kućnom pragu zasebno moraju izdvajati papir i karton, biootpad, plastika (ambalažna), staklo (ambalažno), metal (ambalažni), tekstil, glomazni otpad dok se problematični tj. opasni otpad predaje u reciklažno dvorište. Stoga je obveza davatelja javne usluge da korisnicima omogući potrebne spremnike za razvrstavanje otpada, da redovito odvozi sav otpad te kontrolira da li se otpad pravilno selektira. Kako se navedeni poslovi ne mogu sami odraditi netko za isto mora biti plaćen i moraju se namiriti troškovi koji se pri tome pojavljuju. Te troškove snose korisnici javne usluge kroz cijenu obvezne minimalne javne usluge.
Sav selektirani otpad mora se sakupljati zasebno od MKO, a prikupljene količine odvoze se na dodatnu obradu (sekundarna selekcija) kako bi se pripremile za preuzimanje od strane dugih sakupljača ili oporabitelja. Za neke vrste otpada može se dobiti novčana naknada koja je regulirana cijenama na svjetskoj burzi otpada dok se za druge vrste otpada mora platiti naknada za njihovo preuzimanje. Ovakav način će se provoditi dok se Fond ne uključi u sufinanciranje ovih troškova davatelju javnih usluga…ako se uključi.
Sav prihod ostvaren od trgovanja sekundarnim sirovinama ulazi u kalkulaciju prilikom izračuna cijene obvezne minimalne javne usluge na način da se ukupni troškovi poslovanja umanjuju za iznos ostvarenih prihoda kako bi se umanjila i cijena minimalne javne usluge za sve korisnike. Dakle, TD ČISTOĆA d.o.o. sekundarne sirovine prodaje u ime i za račun građana, a ne za sebe. Što se više iskoristivog otpada koji ima tržišnu vrijednost prikupi to će i benefit za građane biti veći. Ovakav način obračuna za cijenu sakupljanja otpada za korisnike u primjeni je od 2005. godine.
Veoma je važno napomenuti i odredbe članka 18. stavka 2. Uredbe o gospodarenju komunalnim otpadom koje definiraju da je Fond za zaštitu okoliša dužan namiriti davatelju javne usluge sve troškove za prikupljanje i obradu reciklabilnog otpada (papirne, plastične, metalne i staklene ambalaže) pa kad će se to početi primjenjivati cijena usluge će se korisnicima umanjiti za pripadajući iznos.
Do sada se otpad odvozio 4 puta mjesečno, a sada samo 2 puta. Kako je moguće da je sada cijena veća?
Kad se uspoređuje broj odvoza tijekom mjeseca odnosno godine ne može se uzimati u obzir samo odvoz miješanog komunalnog otpada (MKO) odnosno posude sa crnim poklopcem. U troškovima obvezne minimalne javne usluge sadržani su troškovi odvoza i postupanja sa svim vrstama otpada, a ne samo sa miješanim komunalnim otpadom. Uspoređujući sadašnji obim usluge sa uslugom od 2002. – 2015. godine sada je znatno veći broj odvoza, a samim tim su i troškovi veći. TD ČISTOĆA nadogradilo je 2016. godine postojeću primarnu selekciju podijelivši korisnicima vreće za odvajanje plastike, stakla, tekstila te s tim u svezi i povećalo brojeve odvoza tijekom godine, ali se cijena nije povećavala. No, ako se pogleda tablica usporedbe vidljivo je da se jedinična cijena po odvozu nije bitno promijenila. Treba napomenuti i da se osnovna cijena za uslugu prikupljanja otpada nije mijenjala od 1997. godine, a ako se usporede cijene goriva, energenata, te ostalih roba i usluga iz 1997. godine (uključujući cigarete i alkohol) evidentno je da su ti troškovi danas višestruko veći. Broj odvoza tj. učestalost odvoza definira se Odlukom JLS-a, a obzirom je glavni cilj smanjenje količina MKO za 50% onda zaista, uz prikupljanje svog reciklabilnog otpada na kućnom pragu, u posudi sa crnim poklopcem ne bi smjelo biti toliko otpada da bi ga trebalo sakupljati 4 puta mjesečno. Ponavljamo, broj odvoza svog otpada definira cijenu minimalne javne usluge…više odvoza, veći troškovi, veća cijena.
Živim sam u domaćinstvu i kad odvojim plastiku, papir, staklo i sve ostalo, a sad po novome i biootpad u crnoj kanti uopće neće biti otpada. Zašto bi onda morao plaćati račune Čistoće isto kao i moj susjedi kojih ima 5 članova u domaćinstvu?
Grad Varaždin od 2002. – 2013. godine bio je jedan od rijetkih gradova u RH koji je imao obračun po članu domaćinstva. Primjena ovog načina obračuna temeljila se na činjenici da otpad stvaraju ljudi, a ne kvadrati. Zakon o održivom gospodarenu otpadom 2013. godine izričito je definirao da se otpad mora naplaćivati prema proizvedenim količinama, a ne prema članovima ili kvadratima. Država je odredila kriterij naplate za količinu proizvedenog otpada. Dakle, koliko otpada proizvedete toliko ćete otpada i platiti. Naplaćuje se samo miješani komunalni otpad tj. posuda sa crnim poklopcem, a prema kriteriju volumena posude i broja pražnjenja. Dakle, kad napunite posudu iznesite je uz javnu prometnicu, u terminima odvoza, kako bi našim djelatnicima stavili do znanja da želite predati otpad. Svaka posuda sa crnim poklopcem je ''čipirana'' pa se ista kod preuzimnja evidentira elektroničkim putem kako bi se dokazao broj pražnjenja. Troškovi zbrinjavanja miješanog komunalnog otpada u posudi zapremine 120 litara iznose 7,95 kuna s PDV-om za jedno pražnjenje. Za dva pražnjenja ovaj iznos se udvostučuje. Može se dogoditi da 5 osoba u domaćinstvu kvalitetno razvrstavaju otpad i proizvedu manje MKO od jednočlanog ili dvočlanog domaćinstva. TD ČISTOĆA d.o.o. početkom 2013. godine prilikom javnog savjetovanja o sadašnjem Zakonu o održivom gospodarenju otpadom dalo je resornom ministrastvu prijedlog o drugačijem načinu obračuna cijena javnih usluga od sadašnjeg, ali prijedlog nije usvojen. Ponavljamo da TD ČISTOĆA d.o.o., obavljajući svoje djelatnosti, u potpunosti postupa prema važećim pozitivnim propisima RH ne želeći dovoditi, kako društvo, tako niti svoje vlasnike u situaciju možebitnog nezakonitog poslovanja. Ukoliko se promijene zakonski okviri onda će i TD ČISTOĆA primijeniti drugačiji način izračuna.
Što se tiče činjenice da nećete imati MKO otpada u posudi to ne znači da javnu uslugu ne trebate plaćati. Zakonom je propisama obvezna minimalna javna usluga koja je fiksni dio cijene javne usluge i nju plaćaju svi korisnici podjednako. Korisnici usluge su vlasnici nekretine u kojoj trajno borave. Iz cijene obveze minimalne javne usluge podmiruju se troškovi nabave i održavanja opreme za prikupljanje svih vrsta otpada obuhvaćenih Javnom uslugom, obveznog minimalnog obilaska obračunskih mjesta i prijevoza otpada do mjesta pretovara ili obrade, rada reciklažnog i mobilnog reciklažnog dvorišta, prijevoza i obrade glomaznog otpada preuzetog jedanput godišnje na obračunskom mjestu korisnika usluge, vođenja propisanih evidencija i izvješćivanja u vezi s javnom uslugom, odvojenog sakupljanja i obrade biorazgradivog komunalnog otpada te odvojenog sakupljanja i obrade reciklabilnog komunalnog otpada koje Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost nije nadoknadio davatelju usluge. Obveznom minimalnom javnom uslugom osigurava se da sustav sakupljanja komunalnog otpada može ispuniti svoju svrhu poštujući pritom obvezu o osiguranju primjene načela »onečišćivač plaća«, ekonomski održivo poslovanje te sigurnost, redovitost i kvalitetu pružanja javne usluge.
Zašto u Izjavama u ponudi za miješani komunalni otpad imate najmanji volumen spremnika od 120 litara i zašto taj volumen nije manji na primjer 60 litara pa bi i ukupna cijena bila manja?
Kako prvo svi korisnici usluge, a njih je 30.000 na području 14 JLS-a s područja Varaždinske županije imaju već zadužene ili su u vlasništvu posuda zapremine 120 litara kako za MKO, tako i za papir, a neki korisnici i za plastiku. Stoga bi bilo zaista neracionalno ići u nabavku durgačijih spremnika i na taj način poećavati troškove društvu i korisnicima. Vodeći se ovom činjenicom korisnicima je omogućeno da otpad predaju tek kad napune zaduženi spremnik. Napominjemo da se samo volumen spremnika za MKO evidentira radi naplate otpada dok se ostale vrste otpada ne naplaćuju pa se stoga niti ne evidentiraju prilikom pražnjenja. Dakle, spremnike (posude, vreće) za ostale vrste otpada stavite u predviđenim terminima odvoza prema vašim potrebama i u količinama koje posjedujete dok spremik za MKO stavite za odvoz samo dok je u popunosti ispunjen.
Volumen spremnika ne može utjecati na fiksni dio cijene obvezne minimalne javne usluge već utiče samo na varijabilni dio tj. na onaj dio koliko se otpada proizvede. Cijenu minimalne javne usluge koja je fiksni dio plaćaju svi korisnici podjednako bez obzira na broj članova, status korisnika (fizička ili pravna osoba), volumen posude i sl.. Nije logično da imate slijedeću situaciju: uz javnu površinu postavljene su dvije posude istog volumena jedna od poslovnog prostora, a druga od kućanstva. U posudama je ista vrsta otpada – miješani komunalni otpad. Po kojoj zakonskoj osnovi bi se cijena minimalne javne usluge i cijena količine proizvedenog otpada trebala razlikovati za ova dva korisnika (isti volumen posude – ista količina otpada). Svaki drugačiji pristup kod izračuna cijene je diskriminirajući. Ili imate drugu situaciju: uz javnu prometnicu stoji posuda od 60 litara i do nje posuda od 120 liara. Obje su pune. Kako troškovi minimalne javne usluge (fiksni dio) za spremnik od 60 litara mogu biti duplo manji nego za spremik od 120 litara u redovitom odvozu. Razlika u cijeni može biti isključivo u količini predanog otpada, a ne u fiksnom dijelu cijene javne usluge jer troškovi dolaska vozila, radnika i manipulacije su podjednaki za svakog korisnika bez obzira na zapreminu spremnika.
U Naputku za razvrstavnje piše da se mora predavati čista i prazna ambalaža. Da li to zači da je moramo ispirati s vodom?
U Naputku za razvrstavnje napomenuto je da se ambalaža predaje čista i prazna, ali nigdje nije navedeno da se ista mora ispirati sa vodom i deterdžentima. Ambalaža koja odlazi na dljnju preradu kod reciklažera prolazi fazu pranja tako da je nepotrebno trošiti dodatne resurse. Ono na što je stavljen naglasak je da mora biti čista i prazna od sadržaja tj. da nema ostataka hrane i pića. TD ČISTOĆA pruzeti će i prljavu ambalažu, ali obzirom da ista stoji u vašem stanu 15 ili više dana bilo bi poželjno, poradi vas, da ispraznite sadržaj koji bi vam mogao prouzročiti neugodne mirise.
Gdje možemo platiti račune za Javnu uslugu odvoza miješanog komunalnog otpada, bez naknade?
Nismo zaprimili račun za određeni mjesec, na koji način možemo doći do prijepisa računa ?
Da li imam pravo na odvoz glomaznog otpada ukoliko sam korisnik usluga TD ČISTOĆA d.o.o ?
Na koji način mogu prijaviti odvoz glomaznog otpada ?
ADRESA:
Čistoća d.o.o.
Ognjena Price 13
42000 Varaždin
Radno vrijeme:
PON: 07:00 - 15:00
UTO: 07:00 - 17:00
SRI: 07:00 - 15:00
ČET: 07:00 - 15:00
PET: 07:00 - 13:00
KONTAKT:
Email: info@cistoca-vz.hr
Telefon: +385 (42) 212-996
Fax: +385 (42) 660-312
RECIKLAŽNO DVORIŠTE
VARAŽDIN:
Motičnjak 9
42000 Varaždin
TRANSAKCIJSKI RAČUNI:
HR5423400091110625007 - PBZ
HR762390 0011100847041 - HPB
SLUŽBENIK ZA ZAŠTITU PODATAKA
Igor Barlek, CIPP/E
email:bi@biconsult.hr
POLITIKA PRIVATNOSTI
BLAGAJNA:
Trg bana Jelačića 18, Varaždin - Gradska tržnica.
Radno vrijeme:
PON: 07:00 - 14:30
UTO: 07:00 - 16:30
SRI: 07:00 - 14:30
ČET: 07:00 - 14:30
PET: 07:00 - 12:30
OPERATIVA:
Dravski nasip 21
42000 Varaždin
RECIKLAŽNO DVORIŠTE
GORNJI KNEGINEC:
Mavra Schlengera bb
Gornji Kneginec
42204 Turčin
RECIKLAŽNO DVORIŠTE
VARAŽDINSKE TOPLICE
Duga ulica 66b
42223 Varaždinske Toplice